Vandaag stond op de Grote Moat de wedstrijd op het programma tussen TVC 2 en HSC 2, dat bij winst kampioen is in de Reserve Hoofdklasse. TVC 2 begon dramatisch aan de wedstrijd, en keek binnen de minuut al tegen een achterstand aan, toen een scherpe voorzet door HSC 2 werd binnen gewerkt: 0-1. De schade was binnen het kwartier al aangericht: door domme fouten achterin bij TVC’28 liep de score uit naar 0-3. HSC 2 was aanvallend sterk, maar liet defensief af en toe wat steken vallen: helaas wisten de blauwwitten hier geen gebruik van te maken. Vlak voor rust werd de wedstrijd helemaal in het slot gegooid door HSC 2: 0-4.

In de tweede helft was het voor TVC 2 zaak om te blijven vechten, maar na 70 minuten keek het tegen een beschamende 0-6 achterstand aan, doordat HSC 2 ongelooflijk effectief was in het afwerken van de kansen. De getergde Erik Olde Hampsink, die zijn laatste thuiswedstrijd voor het tweede speelde, bracht TVC 2 op het scorebord, door met links de bal tegen de netten te werken: 1-6. Even later scoorde HSC 2 echter alweer zijn 7e treffer. Bij de aanstaande kampioen ging het gaspedaal er helemaal af, wat voor TVC 2 kans was om de stand wat minder dramatisch te laten blijken. Na een goede assist van slangenmens Erik Olde Hampsink wist Roy Alink genoeg effect aan de bal te geven om deze onhoudbaar voor de keeper te maken: 2-7. In de 88e en 90e minuut wist Gijs Kuipers de stand zelfs nog terug te brengen naar 4-7, waarna de scheidsrechter voor het eindsignaal floot.

Een kansloze nederlaag voor de mannen van René Remie, die vandaag onherkenbaar voor de dag kwamen. Het betekende helaas ook een eind aan de ongeslagen reeks van 12 wedstrijden, waar de ploeg met veel trots op kan terug kijken. Volgende week laat de ploeg hopelijk zijn oude gezicht weer zien, als het uit aantreedt tegen FC Winterswijk 2. Rest ons nog om HSC 2 te feliciteren met het welverdiende kampioenschap!