Vanmiddag stond in Tubbergen een belangrijke wedstrijd op de rol. Alcides 1 uit Meppel kwam op bezoek. Na een kleine tien minuten voetbal was het Stef Roelofs die op de paal schoot. Vervolgens gebeurde er niet veel in de eerste helft. Het niveau was in de eerste helft van beide kanten niet erg hoog.

In de tweede helft was TVC 1 de bovenliggende partij. In de 52e minuut nam Mauro Plegt een hoekschop. De bal werd verlengd door aanvoerder Kelvin Stopel en kwam voor de voeten van Marc Oudehinken. Die wist hier wel raad mee en schoot de bal in het dak van het doel, 1-0. In de 65e minuut werd Mauro Plegt getorpedeerd en de vrouwelijke scheidsrechter wees terecht naar de stip. Helaas voor TVC 1 benutte Kelvin Stopel de penalty niet. Het spel speelde zich voortdurend af op de helft van Alcides 1 dat niet in het spel voor kwam. Vlak voor tijd kreeg Alcides 1 een cornerbal. De bal kwam in de kluts bij de tweede paal en Alcides 1 maakte hier optimaal gebruik van door te scoren, 1-1. Even later was het doelman Ruud Hesselink die een speler van Alcides 1 onderuit haalde. Wederom een terechte penalty en Alcides wist deze wel te scoren, 1-2. Een zuur verlies voor de mannen uit Tubbergen.

Volgende week reist TVC 1 af naar Nijmegen. Dan staat de wedstrijd tegen mede degradatiekandidaat Orion 1 op het programma. Er zal gewonnen moeten worden om direct degradatie te ontlopen. De bal gaat om 14.00u rollen.

TVC 2 verliest van koploper HSC 2
Na de zeperd van vorige week wou TVC 2 wat rechtzetten. In de eerste helft was de thuisploeg tweemaal dicht bij een treffer, maar was het HSC 2 dat vlak voor rust op voorsprong kwam. In het tweede bedrijf viel al vroeg de 0-2. In het restant van de wedstrijd liet TVC 2 het na om de aansluitingstreffer te maken, waardoor de drie punten meegingen naar Haaksbergen. Volgende week speelt de ploeg om 11.30 uur bij Orion 2 in Nijmegen.
TVC 3 wint moeizaam bij De Zweef 3
De eerste helft was volledig voor De Zweef 3. Ze kregen een paar goede kansen en TVC 3 kwam niet verder dan een kopbal van Stef Oosterik en een schot van Wouter veldhuis dat over ging. De tweede helft tapte TVC 3 uit een ander vaatje en kwam het al snel op 0-1. Een fantastisch schot van Wietze Potijk belandde in de kruising en dat betekende de 0-1. 10 minuten later werd Tom Kempers prima bediend door Stef Oosterik en hij rondde beheerst af. Dit was de beslissing en een belangrijke overwinning voor de mannen van William Leemhuis. TVC 3 heeft volgende week een vrij weekend.