Het eerste elftal van TVC’28 startte gisteren de reeks van bekerduels. TVC 1 opende deze reeks met het duel tegen SDC 1. Geen onbekende tegenstander voor de Tubbergenaren aangezien vorige seizoen met deze ploeg het kampioenschap in de 2e Klasse werd uitgevochten. In de beginfase van het duel startte TVC 1 sterk waarin het een tweetal scoringskansen onbenut liet. Een goede combinatie tussen Daan Geerts en Stefan Huiskes resulteerde voor laatstgenoemde in een 1-op-1 situatie met de doelman van SDC 1. Even later was Tim Semmekrot dichtbij met een schot dat over zeilde. Hierna zakte het Tubbergse veldspel weg en kwam SDC 1 op voorsprong. 1-0 was tevens de rust stand.

In tegenstelling tot het laatste gedeelte van de eerste helft, schroefde TVC 1 in de tweede helft bij fasen het tempo wat op en kreeg het een licht overwicht. De Tubbergse defensie en doelman Job Kuipers dienden echter enkele keren tot redding te komen na een aantal gevaarlijke voorzetten vanaf de flank. Via een snel omschakelmoment maakte invaller Mauro Plegt de gelijkmaker. Een goede dieptepass van Jeffrey Huizinga resulteerde in een 1-vs-1 duel met de SDC-doelman waarbij Plegt koelbloedig afrondde. Na de gelijkmaker ging TVC 1 op jacht naar de voorsprong en creëerde het enkele scoringskansen om deze voorsprong te pakken. Uiteindelijk werd na een rebound het schot van Stefan Huiskes gebombardeerd tot doelpunt waardoor TVC 1 op voorsprong kwam (1-2). In een slotfase die zich kenmerkte aan veel balverlies en veel ruimte aan beide kanten maakte SDC 1 uiteindelijk gelijk. Vlak voor tijd werd aan een aanval die buitenspel leek te zijn doorgang gegeven waardoor de SDC-aanvaller eenvoudig de gelijkmaker kon aantekenen. Dit was tevens de einduitslag. Waar TVC 1 vorige seizoen twee keer tegen een nederlaag aanliep, ging het dit keer met één punt huiswaarts.

Aanstaande dinsdag speelt TVC 1 een oefenwedstrijd in en tegen Enter Vooruit 1. Dit duel start om 20.00 uur. Komende zondag speelt TVC 1 haar tweede bekerwedstrijd. SC Erica 1 is dan te gast op Sportpark de Grote Moat. De bal gaat rollen om 14.00 uur.

TVC 2 start bekercompetitie met een zege

Met een krappe selectie ging TVC 2 op bezoek bij KOSC 2 voor het eerste bekerduel. De ploeg uit Ootmarsum trok zich terug op eigen helft en loerde op Tubbergse fouten. TVC 2 had veel balbezit, maar creëerde weinig kansen. In de counter werd KOSC 2 enkele keren gevaarlijk. Na rust bleef het spelbeeld onveranderd. Uiteindelijk was het Bart Leemhuis die met een bekeken schot de ban brak, 0-1. Door defensief weinig weg te geven werd deze voorsprong relatief eenvoudig vastgehouden tot het eindsignaal. Volgende week speelt TVC 2 het tweede bekerduel. Om 11.15 wordt in Tubbergen afgetrapt tegen De Tukkers 2.