TVC 1 is door de winst op Columbia 1 in punten gelijk gekomen met koploper MVV 1, dat zelf verloor bij Bon Boys 1. Na de ruime winst vorige week tegen ATC 1 was het de grote vraag of TVC 1 deze lijn kon doortrekken tegen Columbia 1 uit Apeldoorn, die vóór deze wedstrijd de 2e plaats bezette op de ranglijst. TVC 1 begon sterk aan de wedstrijd en wist door veel positiewisselingen continu de vrije man te vinden, hetgeen resulteerde in een reeks van kansen. In de 11e minuut kreeg Tom Koelman een grote kans, maar hij stuitte op de doelman van Columbia. Een minuut later kreeg Tom Koelman wederom een kans, maar zijn kopbal ging net naast het doel. In de 13e minuut wist Mauro Plegt wel het doel van de tegenstander te vinden. Hij rondde een voorzet van de rechterflank op sublieme wijze af, door de voorzet tegen de onderkant van de lat binnen te schieten. In de 23e minuut was Mauro Plegt wederom gevaarlijk, maar zijn schot eindigde net naast het doel. In de 38e minuut was er nog een vlammend schot van Jeffrey Huizinga, maar helaas was dit schot ok niet binnen de palen.

Ondanks de tegenwind was het begin van de 2e helft ook nog voor TVC 1. In de 48e minuut belandde een bekeken schot van Sjoerd Oosterik op de lat en in de 60e minuut kreeg Tom Koelman de kans om de wedstrijd in het slot te gooien, maar hij plaatste in vrije positie de bal net naast het doel. Met de wind in de rug kreeg Columbia 1 langzaam vat op de wedstrijd en creëerde een aantal kansen. In de 62e minuut werd slordig uitverdedigen van TVC 1 bijna afgestraft. In de 81ste minuut was het geluk aan de zijde van TVC 1 toen een geweldige vrije trap van Columbia 1 uiteen spatte op de lat. In het restant van de wedstrijd bleef Columbia 1 wel aandringen, zonder dat ze nog tot grote kansen kwamen. Op basis van de eerste helft een verdiende overwinning voor TVC 1, al hebben ze het zichzelf moeilijk gemaakt door de vele kansen niet beter te benutten. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen WSV 1, eveneens uit Apeldoorn op het programma.

Scoreverloop:
13e minuut 1-0 door Mauro Plegt

TVC 2 moet meerdere erkennen in DCS 2
Thom Gast zorgde met een knappe actie nog voor een 1-0 voorsprong, maar de gasten uit Zevenaar hadden een veldoverwicht. Een ongelukkig eigen doelpunt zorgde voor een 1-1 ruststand. In de tweede helft kwam DCS 2 al snel op voorsprong, 1-2. Thom Gast was als doorgebroken speler op weg naar de gelijkmaker, maar werd onderuit gehaald. In plaats van rood trok de leidsman slechts een gele kaart. In het restant van de wedstrijd ging TVC 2 alles of niets spelen. In de absolute slotfase profiteerde DCS 2 van de ruimte, 1-3. Volgende week speelt TVC 2 om 14.30 uur in Druten tegen DIO’30 2.

TVC 3 verliest van De Lutte 2
TVC 3 begon slap aan de wedstrijd waardoor het telkens achter de feiten aan liep. Via een makkelijk gegeven penalty keek TVC 3 vroeg tegen een achterstand aan. TVC 3 had vlak voor rust een grote kans maar helaas bleek de paal een sta in de weg. Na rust tapte TVC 3 uit een ander vaatje waardoor het kleine kansen kreeg. De bal viel helaas niet goed waardoor de 0-1 op het scorebord bleef staan. De Lutte 2 beperkte zich tot tegenhouden maar wist via de counter de 0-2 te noteren. Dit bleek tevens de eindstand. Volgende week moet TVC 3 thuis op zoek naar revanche tegen Tubantia 3.