TVC 1 begint de nacompetitie voor handhaving in de eerste klasse met een gelijkspel tegen SDC’12 uit Denekamp. TVC 1 moest vanmiddag in Denekamp aantreden tegen SDC’12 om in de eerste wedstrijd van een tweeluik te proberen om de plek in de 1e klasse veilig te stellen. Of het nu kwam door het mooie weer, of dat er misschien sprake was van onderschatting, TVC1 begon zeer zwak aan de wedstrijd. Alle duels werden in het begin verloren en al na 5 minuten keek TVC 1 aan tegen een achterstand. Een bal van de linkerflank werd door Mart Sanders feilloos achter doelman Ruud Hesselink gekopt, die volkomen kansloos was. Het duurde even voordat TVC1 was bijgekomen van de schrik, maar in de loop van de eerste helft kwam TVC 1 steeds meer in balbezit. Helaas zonder dat dit direct tot grote kansen leidde.

Na de rust probeerde TVC 1 dit spel voort te zetten, maar het spel speelde zich hoofdzakelijk op het middenveld af. Pas na een aantal wissels aan de zijde van TVC 1 kwam er wat meer dreiging richting het doel van SDC’12. In de 80e minuut werd een kopbal van Kelvin Stopel door de doelman van SDC’12 van de lijn gehaald en even later werd een handsbal in het 16-metergebied van de thuisploeg niet door de scheidsrechter bestraft. In de 88e minuut was het eindelijk raak voor TVC1. Een voorzet van Kelvin Stopel werd door invaller Niek Staarink in het doel van SDC’12 getikt; een verdiende gelijkmaker. In de minuten daarna werd er niet meer gescoord. Een smetje op de wedstrijd waren nog wel de gele kaarten voor Jeffrey Huizinga en Mick Schlepper, die hierdoor de return in Tubbergen moeten missen. TVC 1 houdt derhalve alle kansen nog open, maar zal donderdag aanstaande wel anders aan de wedstrijd moeten beginnen om de klus thuis te kunnen klaren.

Scoreverloop

1-0: Mart Sanders (5e minuut)

1-1: Niek Staarink (88e minuut)