TVC ’28 reisde afgelopen weekeinde naar Het Gelderse Huissen. Daar moest het team van Michiel Mensink en Koen Reinerink het opnemen tegen RKHVV, de ploeg die in 2019 nog in de Hoofdklasse A voetbalde. Tevens de club waar de huidig coach van Jong Oranje en oud speler van Vitesse, Erwin van der Looi, in zijn jeugdjaren gevoetbald heeft.

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Vorig seizoen won TVC ’28 op 8 maart de laatste wedstrijd voor de lockdown nipt met 3-2 door een doelpunt in de laatste minuut van Okke Schepers.

TVC ’28 startte tegen RKHVV met Wessel Hofste, Jeffrey Huizinga en Mick Schlepper in de basis. Betreffende spelers verdienden volgens Mensink op basis van hun invalbeurten en de trainingsarbeid van de afgelopen weken een basisplek. Maarten Oude Avenhuis moest vanwege een hamstringblessure opgelopen tegen De Bataven noodgedwongen aan de kant blijven.

TVC begon prima aan de wedstrijd in Huissen. De intentie was om in het begin gelijk hoog druk te zetten. Dit leidde in de 4e minuut direct tot een doelpunt door een bekeken schot van Maarten Booyink na goed voorbereidend werk van Okke Schepers. RKHVV wilde graag het spel maken maar TVC liet dat niet toe. Mogelijkheden voor Stef Roelofs en Okke Schepers werden niet benut. Na ongeveer een half uur werd het sterke spel van TVC beloond met een bekeken afstandsschot van Okke Schepers. 5 minuten later was het Jeffrey Huizinga die de keeper bijna vanaf de middellijn verraste met een afstandsschot waarbij de keeper hem ternauwernood over de lat kon tikken. Het enige wat RKHVV er tegenover kon zetten waren een paar schoten van afstand, maar Ruud Hesselink werd niet echt op de proef gesteld.

In de tweede helft nam RKHVV meer het initiatief. Dit leidde echter niet tot kansen voor RKHVV. De verdediging van TVC stond als een huis.
TVC kwam zelf ook niet tot uitgespeelde kansen. Wel waren er nog een paar kleine mogelijkheden, maar beide teams wisten het net niet meer te vinden in de tweede helft. Al met al een meer dan terechte overwinning.

Na 3 wedstrijden met 7 punten en 0 tegengoals staat TVC ’28 op de derde plek. Aanstaande zondag volgt er een thuiswedstrijd tegen Heino. Om 14:00 wordt er afgetrapt op Sportpark De Grote Moat.[/mpc_textblock]