Ook na 4 wedstrijden perfecte score voor TVC 1

Op een zonovergoten zondagmiddag trapte TVC 1 - als medekoploper - om 14.00 uur af tegen het eerste elftal van Germanicus uit Coevorden. Op het sportcomplex de Grote Moat had het thuispubliek hooggespannen verwachtingen. Kon ook na 4 wedstrijden de perfecte score van 12 uit 4 bewerkstelligd worden?

Na de aftrap zag het publiek al snel dat het vlaggenschip van TVC ’28 heer en meester was. Het spel speelde zich met name af op de helft van Germanicus. Germanicus probeerde met countervoetbal een vuist te maken, maar kon niet voorkomen dat TVC 1 met het betere combinatievoetbal tot scoren kwam. In de 19e minuut scoorde Wessel Hofste met een mooi afstandsschot de 1-0. Wessel beloonde hiermee zijn invalbeurt wegens het in de 5e minuut uitvallen van de geblesseerde Mart Groothuis. Net voor de rust veroverde Stef Roelofs de bal en wist de score knap uit te breiden tot 2- 0.

In de tweede helft kreeg het publiek min of meer hetzelfde voorgeschoteld. TVC 1 drong steeds meer aan, voerde het tempo op, maar kon helaas de gecreëerde kansen niet verzilveren. De paal en de keeper van Germanicus stonden de 3-0 in de weg. Na het laatste fluitsignaal stapte TVC 1 als terechte winnaar van het veld af. Met een perfecte score van 12 uit 4 en door het gelijkspel van NEO bekroonde TVC 1 zich ook nog eens als enige koploper!