Foto’s: Paul Snijders

Met het doorknippen van een lint door Rudy Bekhuis en Richard Geelen, namens de Stichting De Grote Moat, heeft op zondag 3 september de symbolische overdracht plaatsgevonden van het nieuwe kunstgrasveld aan de voetbalvereniging TVC’28. Deze openingshandeling vond plaats voorafgaande aan de bekerwedstrijd van TVC 1 tegen SC Erica 1. Dat juist deze twee personen de openingshandeling mochten verrichten was geen toeval, aangezien zij beiden de kartrekkers waren bij de realisatie van het nieuwe veld. Rudy Bekhuis heeft namens de stichting de onderhandelingen gevoerd met verschillende leveranciers van kunstgrasvelden, welke proces mede door de discussie omtrent de rubberkorrels  bijna anderhalf jaar heeft geduurd. Richard Geelen was de projectleider, die met behulp van vele vrijwilligers ervoor heeft gezorgd, dat het veld er als een plaatje uitziet.

Naast verbreding van het tegelpad rondom het veld, is de boarding met roterende reclame uitgebreid en zijn er nieuwe dug-outs geplaatst evenals nieuwe lichtmasten met led verlichting. Door de groei van de vereniging was er een grote behoefte aan trainingsruimte. Verder was het hoofdveld de laatste jaren, vooral in de herfst en de winterperiode geregeld onbespeelbaar. Met de komst van het nieuwe kunstgrasveld zijn beide problemen hiermee in één keer verholpen.

De bekerwedstrijd tegen SC Erica 1 werd vervolgens gewonnen met 3-0, zodat het vlaggenschip van TVC’28 op deze wijze heeft bijgedragen aan deze feestelijke middag. De doelpunten van TVC’28 werden  gemaakt door Jeffrey Huizinga, Niek Staarink en Stefan Huiskes.