Vandaag stond voor TVC 2 de resterende 70 minuten van de (wegens sneeuw gestaakte) wedstrijd tegen De Zweef 2 op het programma. Op de zonnige Grote Moat werd het spel hervat met een 1-0 op het bord, in het voordeel van de blauwwitten. In minuten die gespeeld werden, vielen er veel kansen te noteren. Nadat TVC 2 een grote kans niet verzilverde, bekroonde De Zweef 2 hun kansen wel met een goal, na onscherp verdedigen aan Tubbergse zijde: 1-1. Hierna rechtte TVC 2 de rug en creëerde kans op kans. Een schot van Niek Droste spatte uiteen op de lat, een schot van Kevin Stroot werd op gelukkige wijze van de lijn gehaald en een kopbal van laatstgenoemde belandde op de paal, evenals zijn hoofd zelf. Beide ploegen zochten de thee op met een gelijkspel.

Het was voor TVC 2 zaak om de tweede helft scherper voor de dag te komen, om de drie punten thuis te houden. Dit verliep echter moeizaam voor TVC 2: het domineerde het balbezit, maar tot echt kansen creëren kwam het niet. Tot invaller Gijs Kuipers een kwartier voor tijd het veld in kwam en met een droge schuiver maar meteen de 2-1 aantekende. De mannen van René Remie bleven doorgaan, wat leidde tot de 3-1. Een geplaatste vrije trap van Marc Oudehinken belandde keurig in het zijnetje.

Een moeizame, maar belangrijke overwinning voor TVC 2, dat met een goed gevoel de carnaval in kan gaan. Volgende week is het vrij, de week erop wacht de lastige uitwedstrijd tegen DCS 2.