In de nieuwe opzet van de KNVB, die sinds 2017 bestaat, gaan de meiden van MO17 van TVC ’28 hun voorjaarscompetitie in de eerste divisie spelen. Een unicum voor TVC ’28.

De MO17 hadden al eerder verrast door in de najaar competitie op hoofdklasse te debuteren. In deze competitie hebben ze door een welverdiende tweede plek in de eindstand, een plek in de eerste divisie afgedwongen. In deze A-categorie gaan ze met 8 teams een competitie spelen, die af wordt gesloten met een Final Leaque dag op 10 Juni.

De tegenstanders liegen er niet om en luisteren naar namen als vv Heerenveen, FC Assen, ‘t Gooi (Hilversum) of vv Sneek. Zoals gezegd, zal deze competitie worden afgesloten met een eindtoernooi, centraal in Nederland, waar andere teams van de eerste divisie in Nederland actief zullen zijn.

Een knappe prestatie, verdient door een goede inzet en wedstrijdmentaliteit te tonen. Niemand had kunnen voorspellen dat dit team, wat 1,5 jaar geleden nog actief was in de 2e klasse, nu al mee mag doen op het 1e divisie niveau.

Inmiddels heeft de eerste wedstrijd al plaatsgevonden. Zaterdag 21 januari werd er helaas met 6-3 verloren van Quick’20. Een tegenstander waarvan eerder van werd verloren, maar deze wedstijd maakte duidelijk dat er duidelijk meer tegenstand kon worden geboden. A.s. weekend volgt een eerste thuiswedstrijd tegen ’t Gooi uit Hilversum. Mooi affiche en een mooie uitdaging voor de meiden. Kom gerust kijken, we trappen af om 12:30 uur.