Net als voor vele teams was het begin van een nieuw voetbalseizoen er eentje van opluchting. We mogen weer! Eindelijk weer de voetbalwei in. Voor de dames van MO17-1 van TVC ’28 draaide dit uit op een succes. Naast een nieuwe shirtsponsor, namelijk Veenhuis Schilderwerken uit Tubbergen werden de meiden kampioen van de eerste seizoenshelft.

In september van dit jaar, zijn de meiden van MO17-1 met heel veel energie en fanatisme begonnen aan het nieuwe seizoen 2021-2022. Iedereen had zin om na een voetballoze periode weer lekker op het veld te staan. Trainers en kader werden gevormd en de eerste oefenwedstrijden in de vorm van bekerwedstrijden stonden op het programma. Met uitdagende tegenstanders als MVV ’29 en FC Berghuizen werd voor de meiden langzaam duidelijk hoe we er voor stonden. Na een lange periode niet voetballen, was het nog steeds lastig om in te schatten wat de competitiestart ons zou brengen.

In de nieuwe tenues werd de competitie winnend begonnen tegen MVV ’29. De wedstrijden daarna gingen in dezelfde lijn door en er begon zich een positieve reeks te ontwikkelen. Na paar wedstrijden bleek al snel dat de Hulzense Boys de gedoodverfde tegenstander zou worden. Als deze wedstijd gewonnen zou worden, dan kwam er zowaar een kampioenschap in zicht. Deze wedstrijd werd op 30 oktober winnend afgesloten. De overige wedstrijden gooiden geen roet in het eten en zo mochten de meiden, na 8 gespeelde wedstrijden, 24 punten en een doelpuntensaldo van +54 , zich zaterdag 11 december kampioen van de tweede klasse noemen.

Vanaf de eerste competitiewedstrijd waren de compleet nieuwe tenues gereed en konden we onze nieuwe sponsor, Veenhuis Schilderwerken presenteren. Jarno Veenhuis, zelf al jaren een nauw betrokken lid van TVC ’28 en met name bij het damesvoetbal, was ook getuige van een goede reeks wedstrijden en het hijsen van de kampioensvlag. De eerste helft is goed afgesloten, nu op weg naar de tweede seizoenshelft, op naar de eerste klasse!