Onder leiding van Rene Remie, nieuwe trainer TVC ’28 2, ging het verjongde tweede elftal de bekerstrijd aan. Op het prachtige hoofdveld van Sportclub Overdinkel begonnen we aan een nieuw hoofdstuk. Zonder Thomas, Roy, Marijn en Tim, maar met Stef (3e) bij de wedstrijdselectie, trapten we af.

Het veldspel verliep vanaf het fluitsignaal stroef en moeizaam. De opbouw was ongeconcentreerd en in het verdedigende werk was TVC niet bij de les. Dit resulteerde in een vroeg tegendoelpunt, nadat Luuk zijn tegenstander liet ontglippen en aan de noodrem moest trekken in het strafschopgebied. Ook daarna kwam TVC een aantal keren goed weg. TVC verloor de duels en ‘vergaten’ goed om te schakelen.

In een matige beginfase kwam TVC uit het niets op 1-1. Robin wist namelijk keurig binnen te schieten. Was dit dan de keerzijde van een onwennig begin? Nee, want na vijf minuten incasseerde TVC uit een hoekschop de 2-1. Op een afvallende bal die het strafschopgebied verliet, werd geen druk gehouden. Toch kon TVC snel op 2-2 komen. Niek reageerde alert op een afstandsschot van Rien, maar werd terug gefloten vanwege vermeend buitenspel.

De tweede helft begon TVC furieus. Kevin wist de bal al snel te onderscheppen en Niek bij de tweede paal vrij te spelen. De 2-2 was dan ook een mooie opsteker in de zoektocht naar vertrouwen en vorm. Toch bleek niets minder waar. Het veldspel ging naar een bedenkelijk niveau. Er werden vreemde keuzes gemaakt in het verdedigen en aan de bal. Dit leidde dan ook tot de 3-2 en 4-2. Een gelijkspel was dan ook tot dan uitzichtloos.

Na een omzetting in de achterhoede en het inbrengen van Stef (3e) en Erik, probeerde TVC in de slotfase wat te forceren. Dit pakte goed uit, omdat Erik met een fantastische voorzet Stef de kans gaf om te volleren. Ineens uit de lucht ramde Stef de bal tegen de touwen. In een fase waarin de tegenstander conditioneel het niet meer kon belopen, bleven wij -ondanks het ondermaatse veldspel- geloven in de gelijkmaker. Op pure wilskracht lukte het Niek dan ook om in de 94e minuut de bal te controleren en een steekbal op Kevin te geven. Probleemloos bereikte hij Erik die goed voor zijn tegenstander kwam om de bal binnen te tikken. 4-4!

In een krankzinnige slotfase kwamen we op gelijke hoogte in blessuretijd. Achteraf gezien was dit het enige hoogtepunt van de wedstrijd. Karakter tonen als het slecht loopt en niet opgeven. TVC 2 heeft echter op basis van de eerste negentig minuten ‘gezwijnd’ en liet vandaag in de onderlinge samenwerking zien dat het nog niet op het gewenste competitieniveau is.

Volgende week speelt TVC 2 een thuiswedstrijd tegen Avanti Wilskracht 2 uit Enschede. Aanvang: 11.15 uur. U bent van harte welkom.