Na de geweldige overwinning op toenmalig nummer 2 Rohda Raalte vorige week, stond voor TVC 2 vandaag opnieuw een duel op het programma tegen de nummer 2: Longa’30 2. Traditioneel een lastige uitwedstrijd voor TVC 2, dat al vijf jaar niet meer in Lichtenvoorde wist te winnen.

Het spelbeeld in de wedstrijd was eigenlijk gelijkwaardig aan vorige week. Longa had het balbezit, maar werd niet gevaarlijk, waardoor TVC het betere van het spel had. Het kwam dan ook terecht op voorsprong. Na goed terugleggen van Erik olde Hampsink, plaatste Niek Droste de bal knap in de onderhoek: 0-1. TVC bleef doorgaan, en kreeg nog enkele goede kansen, maar haalde de trekker niet over. 1 minuut voor rust, ging een aanvaller van Longa op een voet van TVC staan en ging naar de grond, de scheidsrechter vond dit een penalty waard. De aanvoerder van Longa benutte dit cadeautje dan ook en tekende de ruststand aan.

In de tweede helft zag de wedstrijd er hetzelfde uit, al kreeg TVC wat meer balbezit. Na een kwartier kwam het ook weer op voorsprong: een geweldige vrije trap van Bart Leemhuis werd door marathonman Gijs Kuipers in het dak van het doel geschoten. Dit betekende dat Longa weer moest komen, en dat er ruimtes achter hun verdediging gingen komen. De Tubbergse verdediging gaf weer geen krimp en stond als een huis. Aan de andere kant werd er geprofiteerd van de ruimte: na een fabelachtige assist (..) van Tom Snijders, poeierde Tim Semmekrot vanaf 20 meter de bal door het midden langs de keeper: 1-3!

Door een blessuregeval moest TVC de laatste 10 minuten met 10 man verder spelen, aangezien het al drie keer gewisseld had. Het kreeg nog wel een kans, maar Gijs Kuipers kon de bal uit een hele moeilijke hoek niet in het doel krijgen. Longa kwam 2 minuten voor tijd nog op 2-3, via een rebound na een afstandschot. Maar hier bleef het bij, door goed verdedigen aan Tubbergse kant.

Wederom een geweldige overwinning dus voor de mannen van René Remie, dat nog altijd ongeslagen is in 2019. Volgende week staat de vroege (gelukkig gaat de klok ook nog een uur vooruit) uitwedstrijd bij DVC 2 op het programma.