JO19-1 wint van Heino en speelt volgend jaar weer 4e divisie

Zaterdag speelde JO19-1 haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Met nog twee wedstrijden te gaan was de ploeg nog niet zeker van lijfsbehoud.

In deze competitie van 6 teams degraderen er maar liefst twee rechtstreeks. Werk aan de winkel dus! Er moest eerst gewonnen worden van directe concurrent Heino. Daarnaast moest directe concurrent Berkum punten laten liggen.

In de eerste 20 minuten was TVC duidelijk de sterkere ploeg. Dat resulteerde in een aantal goede kansen. Zo raakte Dennis Dijkstra met een harde kopbal de lat. Niet veel later kwam TVC op voorsprong. Na goed voorbereidend werk kon Sem Weghorst beheerst afronden. Met een diagonaal schot wist hij het net te vinden. In het tweede gedeelte kwam Heino oprukken maar wist het geen grote kansen te creëren. De verdediging van TVC stond als een huis.

In de tweede helft wist TVC het duel definitief te beslissen. Eerst was het Casper Sjoers die de bal uit de kluts wist te controleren en beheerst af te ronden. Het slotakkoord was voor Thijs Koopman die de eindstand bepaalde op 3-0.

Na de wedstrijd bleek concurrent Berkum punten te hebben verspeeld (0-0 tegen Rohda). Daarmee heeft TVC JO19-1 zich veilig gespeeld. Een knappe prestatie waardoor de ploeg volgend jaar weer op het mooie niveau van de 4e divisie actief is.