JO19-1 behoudt koppositie in 4e divisie; nederlagen voor JO13-1 en JO15-1

Afgelopen weekend kwamen de JO13-1, JO15-1 en JO19-1 in actie. De wedstrijd van de JO17-1 werd afgelast wegens een gebrek aan spelers bij de tegenstander.

Excelsior ’31 JO13-1 maatje te groot voor TVC ’28 JO13-1

Op zaterdag 19 november moest onder JO13-1 tegen Excelsior spelen. We vertrokken om 8:15 met de auto en reden naar Rijssen. Het was heel erg koud. Na de warming-up begon de wedstrijd om 9:45. Het begon wel gelijkwaardig, wijkregen een paar kansen en zij een paar kansen. Joey Pot werd diep gestuurd maar de speler van Excelsior maakte een overtreding en wij kregen een vrije trap net buiten de 16. Sem Helming nam de vrij trap en schoot hem helaas in de muur. Helaas werd even later Calle Kuipers gepasseerd en stond het 1-0 voor Excelsior. Daarna ging het slechter. Voor de rust scoorden ze nog twee keer, en wij hebben weinig kansen gehad. In de rust kregen we thee en die was lekker warm.

Toen begon de wedstrijd weer. We waren op het begin wel goed maar het lukte niet om te scoren. Verder in de tweede helft maakte Excelsior nog 4 goals. Rune Leferink onderschepte de bal goed met een sliding. Vervolgens kwam de bal via twee spelers goed bij Hidde Paalhaar terecht en die schoot de bal net over de keeper dus het stond 7-1. Maar uiteindelijk wisten ze nog een keer te scoren en toen was de wedstrijd afgelopen. Volgende week spelen we tegen de koploper DVS’33, in Ermelo.

Geschreven door Jurian Oude Hengel

JO15-1 speelt een spannende pot in Borne

Nadat vorige week TVC 1 tegen NEO speelde was nu de JO15-1 aan de beurt in Borne. TVC JO15-1 heeft de vorige wedstrijd gewonnen van de Zweef en staan nu op 4 punten. NEO heeft nog 0 punten.

Op deze koude ochtend was TVC de eerste minuten aan het slapen. De grote spits van NEO werd weggestuurd en TVC kon het schot niet meer blokken, waarna de spits de bal onderkant lat in de goal schoot: 1-0. Daarna wordt TVC wakker en creëren ze meer kansen op de rechterkant waarna Dirk Stokkelaar een vrije trap versiert. Deze wordt net overgeschoten. TVC blijft de betere ploeg, maar grote kansen blijven uit. Net voor rust wordt Thijs Lenferinkingespeeld, hij speelt zijn mannetje uit en kan vrij naar de goal. Helaas fluit de scheids, ongelofelijk maar waar, af voor rust.

In de tweede helft begint TVC met een nieuwe formatie: 3-4-3. Weer is TVC de betere ploeg, maar grote scoringskansen blijven uit. TVC krijgt een corner waarbij Boet Derksen wordt ingespeeld. Hij speelt zijn mannetje uit en geeft de bal laag voor op Siem Busscher die hem helaas over schiet. TVC wil voor de gelijkmaker gaan en stuurt verdediger Siem Busscher mee naar voren. 7 minuten voor tijd komt Dirk door de verdediging van NEO heen en daarna speelt hij ook nog de keeper uit en tekent voor de gelijkmaker: 1-1. TVC houdt hoop op de overwinning en probeert door te drukken voor de 1-2. Helaas is het echter NEO dat 2 minuten voor tijd via de counter goed doorgaat en hem goed binnenschiet: 2-1.

Het valt dus net niet goed voor TVC en de punten blijven in Borne. Volgende week komt MVV op bezoek. MVV is de nieuwe hekkensluiter van de eerste klasse. De bal rolt dan om 12:30 uur.  Op naar volgende week!

Geschreven door Pieter Koers

TVC ’28 JO19-1 wint van Nieuwleusen

Zaterdag mocht JO19-1 aantreden op het mooie sportpark van Nieuwleusen. Het verdedigend ingestelde Nieuwleusen wist de Tubbergenaren in de eerste helft op 0-0 te houden. Vooral TVC kreeg enkele goede kansen om de score te openen. In de omschakeling werd Nieuwleusen ook nog een aantal keren gevaarlijk maar tot doelpunten kwam het niet.

Na de rust was het spelbeeld hetzelfde. TVC was op zoek naar een doelpunt en de thuisploeg beperkte zich tot verdedigen. Na 65 minuten was het TVC dat de score opende door een schitterend afstandsschot van Niek ter Haar. TVC wist het initiatief te houden wat leidde tot een aantal kansen. Uiteindelijk was het Levi Koopman die de eindstand bepaalde op 0-2.

TVC deed daarmee wat het moest doen. Volgende week staat er weer een topper op het programma. De koploper ontvangt de nummer 3 op de ranglijst: WVF uit Apeldoorn. U komt toch ook kijken?