JO13-1, JO15-1 en JO19-1 kunnen drie punten bijschrijven

Afgelopen zaterdag kwamen alle selectieteams in actie. Vanuit de JO13-1, JO15-1 en JO19-1 is er een wedstrijdverslag opgesteld door speler en/of staf.

JO13-1 wint van SML uit Arnhem en zet goede vorm door

Voor de JO13-1 is het een bijzondere eerste seizoenshelft, aangezien ze dit seizoen uitkomen in de 2e divisie. Met 3 gewonnen en 3 verloren wedstrijden bezette TVC voor aanvang van de wedstrijd tegen SML de 8eplaats. De bezoekers waren te vinden op plek 9.

De eerste helft begon TVC sterk. Al na twee minuten zette Sem Helming rechtsbuiten Siem Boerrigter oog in oog met de keeper, maar een verdediger van SML maakte een overtreding op Siem waardoor de bal terecht op de stip belandde. Helaas wist de keeper van SML de penalty te keren.

TVC bleef doordrukken, en uiteindelijk kopte Jelmer Spoor TVC terecht op voorsprong vanuit een corner van Sem Helming. Hierna volgde een periode waarin SML wat meer balbezit kreeg, maar uit de counter werd TVC hier en daar toch gevaarlijk. Uiteindelijk wist Storm Koopman na een moment van goed druk zetten de bal af te pakken en door te spelen naar Liam Albers. De gaf de bal op de centimeter nauwkeurig voor aan Siem Boerrigter, die probleemloos kon aantekenen voor de 2-0. Kort hierna floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

De tweede helft domineerde TVC de wedstrijd grotendeels, en verzuimde het om de wedstrijd op slot te gooien. Helaas wist SML van afstand de 2-1 te maken; naderhand zouden de jongens zeggen dat ze hier beter het schot eraf hadden moeten houden. TVC hield echter stand en na het laatste fluitsignaal kon TVC terecht drie punten bijtekenen.

Met deze winst stijgt de JO13-1 naar een keurige 7e plek in de 2e divisie. Aanstaande zaterdag gaan ze op bezoek bij Excelsior ’31 JO13-1. Om 9:45 wordt er afgetrapt.

TVC ’28 JO15-1 boekt in slotminuten verdiende overwinning

TVC ’28 JO15-1 heeft afgelopen zaterdag in de laatste fase van de wedstrijd tegen De Zweef de volle buit gepakt. Na drie wedstrijden in de 1e klasse heeft TVC nu vier punten en wipt het over De Zweef heen.

In de eerste helft was het vooral De Zweef met het balbezit, maar leidde dit door het compacte spel van TVC tot weinig scoringskansen. Gelegenheidsback Brent Wentrup haalde de sterke buitenspeler van De Zweef goed uit de wedstrijd, terwijl de rest van het team tot het uiterste ging. Er werd veel een overtal gevonden op de linkerflank en er lag veel ruimte achter de verdediging van de tegenstander, maar de buitenspelers werden nog niet goed bereikt. Na 35 minuten, met weinig kansen bij beide ploegen, zochten de teams de kleedkamer op.

In de tweede helft begon TVC wederom zorgvuldig en geconcentreerd. De kansen werden vooral gecreëerd door de ruimte op de flanken te benutten via de backs of buitenspelers. De loopacties en ballen waren vaak goed, maar de verdediging van De Zweef stond goed op te letten en maakte het TVC erg lastig. Tien minuten voor tijd werd volgde er toch een enorme kans voor Thijs Lenferink, die zijn poging één op één met de keeper net langs de verkeerde kant van de paal zag rollen. Toen de wedstrijd richting een gelijkspel begon te gaan was het in de voorlaatste minuut toch raak. Boet Derksen werd diep gestuurd en wist Thijs te bereiken, die de bal in de linker onderhoek schoof.

Zo was het TVC dat in de slotfase van de wedstrijd aan het langste eind trok. Een verdiende overwinning van het team dat de resultaten toch vaak tegen heeft zitten met minimale verschillen. Volgende week gaat JO15-1 op bezoek bij NEO, de hekkensluiter van de 1e klasse. Om 12:15 gaat de bal rollen in Borne.

TVC ’28 JO19-1 behoudt koppositie in 4e divisie na winst op Excelsior ’31

Zaterdag stond er een topper op het programma in de 4e divisie. Waar TVC de ranglijst aanvoert stond Excelsior op slechts twee punten.

De eerste helft was redelijk in evenwicht. Hoewel Excelsior het veldoverwicht had was het de club uit Tubbergen die de grootste kansen had. Enkele grote kansen werden helaas niet omgezet in doelpunten waardoor we de rust in gingen met 0-0.

TVC kwam vervolgens goed uit de kleedkamer. Een sterke fase leidde tot enkele mogelijkheden voor de ploeg uit Tubbergen. Na een goede aanval via de linkerkant werd een steekpass van Levi Koopman naar Thijs Koopman gegeven. Hij kwam één op één met de keeper die moest ingrijpen en een penalty veroorzaakte. Jochem Luttikhuis maakte de penalty overtuigend af. TVC zette de sterke fase door en wist zelfs op 2-0 te komen. Een loeihard afstandsschot van Thijs Koopman belandde onderkant lat in het doel van de Rijssenaren. Tien minuten voor tijd werd het nog spannend met de aansluitingstreffer van Excelsior maar uiteindelijk wist TVC ‘28 verdient de overwinning over de streep te trekken.

Aanstaande zaterdag speelt de JO19-1 in en tegen Nieuwleusen. Om 11:45 wordt er afgetrapt.