JO13-1 begint de competitie met een overwinning: JO19-1 en JO17-1 verliezen

Afgelopen weekend kwamen 3 van de 4 prestatieve jeugdteams in actie. De JO13-1 kregen Oranje Nassau JO13-1 op bezoek. JO17-1 en JO19-1 speelden uitwedstrijden tegen respectievelijk sv Almelo en Blauw Wit ’34 uit Leeuwarden. De JO15-1 kwam niet in actie.

JO13-1 begint sterk aan tweede seizoenshelft

Op zaterdag 4 februari moest TVC JO13-1 het in de hoofdklasse opnemen tegen Oranje Nassau JO13-1. Oranje Nassau is de afgelopen competitie derde geëindigd in de hoofdklasse. TVC degradeerde uit de tweede divisie door 9e van de 12 te worden.

De wedstrijd begon rommelig. Beide ploegen hadden moeite om de bal in de ploeg te houden. Maar uit een counter scoorde TVC prachtig de 1-0 door Siem op aangeven van Liam. Daarna bleven de kansen voor TVC, omdat er veel ruimte achter de verdediging lag. Het bleef bij 1-0 de eerste helft. Na rust werd het na twee minuten 1-1, terwijl enkele seconden daarvoor een grote kans voor de 2-0 gemist werd. Even later was er een grote kans voor TVC wat een vrije trap op een mooie plek opleverde. Die werd genomen door Sem. Die schoot hij precies in de linkerhoek via de paal: 2-1.

Hierna kreeg TVC het wat makkelijker en kreeg het ook de ene na de andere kans. De 3-1 kwam hierna wederom van de voet van Siem. Ook het slotakkoord was deze zaterdag voor Siem. Met links schoot Siem de 4-1 prachtig in de kruising en completeerde hiermee zijn hat-trick.

De eerste wedstrijd in de hoofdklasse werd overtuigend gewonnen. Op naar een mooie tweede seizoenshelft in deze hoofdklasse.

Volgende week, 11 februari, staat de uitwedstrijd tegen Dedemsvaart om 10:00 op het programma.

Geschreven door Kees Koers

TVC JO17-1 verliest in Almelo

TVC JO17-1 wist afgelopen zaterdag niet te winnen van SV Almelo JO17-1. In een eerste helft die gelijkwaardig opging, waarbij TVC via de zijkanten nodige kansen wist te creëren was het Almelo die in de laatste seconde uit een hoekschop de 0-1 maakte. Nog geen reden tot paniek voor de blauwwitten gezien het spelbeeld en na de rust werd dan ook met vertrouwen de strijd weer aangegaan. Het was echter opnieuw een hoekschop die achterstand vergrootte. Met 2-0 achter werd er iets opportunistischer gespeeld. Het was een onoplettendheid achterin dat een speler van Almelo door kon breken om de 3-0 aan te tekenen. Ondanks een man meer situatie de laatste 10 minuten wist TVC het tij niet meer te keren, waardoor de punten in Almelo bleven.

Volgende week speelt de JO17-1 thuis tegen Tubantia JO17-1. Om 14:30 wordt er afgetrapt.

TVC JO19-1 gaat nipt onderuit in Leeuwarden (4-3)

Om half 4 werd er door TVC JO19-1 afgetrapt tegen Blauw – Wit. In het eerste half uur leek de busreis nog in de benen te zitten. Dat leidde onnodig tot een 2-0 achterstand. TVC ‘28 JO19-1 gaf te veel ruimte weg waardoor Blauw-Wit er door heen kon combineren. Nog voor rust werden de zaken op orde gesteld. Levi Koopman maakte de 2-1 na een goede steekpass van Thijs Koopman. Daarna was het Thijs die zelf de 2-2 op het scorebord zette.

Het was een  open wedstrijd waarin beide teams voldoende kansen kregen. In de tweede helft was de verwachting dat we door zouden pakken. Er moest compacter en feller verdedigt worden. Dat lukte echter onvoldoende. Blauw Wit kwam via een voorzet op 3-2 en via een vrije trap op 4-2. Een kwartier voor tijd kwam TVC nog terug tot 4-3. In de laatste minuten belandde de bal nog op de paal, maar het geluk was niet aan onze zijde.

In de derde divisie moet je elke wedstrijd goed zijn, zowel in het aanvallen als verdedigen. Het aanvallen moeten we blijven doen, het verdedigen moet beter. Volgende week spelen we thuis tegen SV Epe om 14:30 uur.