In heerlijke weersomstandigheden werd donderdagavond (aangezien er dit weekend eieren gegeten moeten worden) in Enschede de wedstrijd tussen Rigtersbleek 2 en TVC 2 gespeeld.

TVC 2 had in de wedstrijd meteen het overhand, wat nog niet echt leidde tot kansen. Binnen het kwartier werd na een fout achterin bij Rigtersbleek de doorgebroken Gijs Kuipers neergehaald, dat slechts werd bestraft met een vrije trap (die uiteindelijk tot niets leidde) door de verder prima fluitende leidsman. De blauwwitten kwamen even later goed weg toen een pegel van afstand op de kruising uiteenspatte. Even later toonde keeper Bram Kamphuis zich belangrijk met een geweldige redding op een kopbal van dichtbij. Na een half uur spelen had TVC het gehad met de brilstand: Lex Brummer mikte een vrije trap perfect en geheeld bedoeld voor de voeten van Marc Oudehinken, die de bal knap in de hoek legde. 0-1 was tevens de ruststand.

In de tweede helft was het zaak voor de Tubbergenaren om snel de score uit te breiden, waar ze al snel in slaagden. Het was namelijk Kevin Stroot die door een rebound binnen te schieten de score verdubbelde. TVC had toen de smaak te pakken, en tekende vlak hierna hun derde treffer aan via Niek Staarink: 0-3. Weer even later kwam TVC al op 0-4, doordat de Enschedese keeper Ed de bal via zijn verdediger in zijn eigen doel bokste. Tien minuten voor tijd scoorde capitano Kevin Stroot zijn tweede treffer na weer een keurige aanval. Vlak voor tijd was het Roy Alink die (tot teleurstelling van de bank) de 0-6 aantekende, waar de blauwwitten geluk hadden dat de VAR in Enschede even naar de wc was.

Een verpletterende 0-6 overwinning van de mannen van René Remie dus, die nu op plek 5 in de competitie belanden en nog altijd ongeslagen zijn in 2019. Op 5 mei is de eerstvolgende wedstrijd voor TVC 2, als het om 10 uur thuis aantreedt tegen Concordia Wehl. Tot dan!