Afgelopen zaterdag speelde TVC JO13-1 tegen de leeftijdsgenoten uit Deurningen. Gade geslagen door vele meegereisde ouders werd er overtuigend gewonnen met 1-4.

Al snel in de 1e helft kwam TVC JO13-1 op voorsprong door Jesse Scholten, na een schitterende voorzet van Milan Wentrup. 10 minuten daarna volgde het hoogtepunt van de wedstrijd: Onze spits EN ‘Man of the Match’ Julia van der Wal werd net buiten de 16 meter, met de rug naar de goal, aangespeeld. Ze draaide snel naar de goal en schoot de bal schitterend in de kruising: 0-2 Vlak voor rust slalomde Jordi Lohuis door de verdediging van DSVD en met een ‘panna’ verschalkte hij de keeper. Ruststand: 0-3.

Ondanks dat TVC JO13-1 met 0-3 de rust in ging, vonden de coach en spelers dat de 1e helft nog beter had gekund, echter het hobbelige veld maakte een hoog speeltempo bijna onmogelijk. Trainer/coach Daan Geerts, gaf de spelers enkele tips mee om de score nog hoger te laten worden. In de 2e helft speelde TVC JO13-1 wederom constant op de helft van de tegenstander. De ene kans volgde de andere kans op, echter de keeper van DSVD had een paar knappe reddingen in huis. Uit een spaarzame aanval van DSVD viel uit een vrije trap de 1-3. Even dacht DSVD terug te kunnen komen in de wedstrijd, maar toen sprintte onze rechtsbuiten Yoran Kuipers zijn tegenstander voorbij en gaf de bal aan Wout Schrage. Wout zag dat Rien Brughuis er nog beter voor stond en Rien zorgde, wederom met een ‘panna’ voor de eindstand: 1-4.

Door deze zege staat TVC JO13-1 samen met SDC bovenaan in de 1e klasse. Zaterdag a.s. ontvangen we UD-Weerselo op de Grote Moat. Aanvang 10:00 uur. Komt allen ons team aanmoedigen!