Dik verdiende overwinning van TVC ’28 op Stevo!

Na de afgelasting twee weken geleden wegens storm ‘Ciara’ volgde deze zondagmiddag alsnog de kraker tussen TVC ‘28 en Stevo aan de Grote Moat. In een gewijzigde opstelling, wegens de schorsing van onze Okke Schepers, wist TVC ’28 in een sfeervolle ambiance en goedbezochte wedstrijd met 4-0 te winnen. De 3 welverdiende punten blijven terecht achter in Tubbergen!

[mpc_textblock content_width=”100″ font_preset=”mpc_preset_5″ font_color=”#333333″ font_size=”16″ font_line_height=”1.5″ font_transform=”none” font_align=”justify”]Eerste helft
In de eerste helft had TVC ’28 met goed combinatievoetbal al vlot het betere veldspel ten opzichte van Stevo. Dit resulteerde in de 18e minuut tot een strakke voorzet van Jeffrey Huizinga die knap werd binnen gekopt door Tom Koelman (1-0).

TVC ’28 drukte daarna stevig door en met veel balbezit op de helft van Stevo volgde in de 28e minuut een voortreffelijke 2-0 van Maarten Booyink! De laatste 5 minuten van de eerste helft leken nog even spannend te worden door een bijna scoringskans van Stevo maar gelukkig stond de paal/lat de 2-1 in de weg.

Tweede helft
Ook in de tweede helft was TVC ’28 heer en meester en wist Stevo slechts via speldenprikjes gevaar te stichten. In de 63e minuut werd nog een kans op 3-0 om zeep geholpen door de keeper van Stevo na een uitstekende vrije trap van TVC ’28. Daarna volgde al snel in de 70e minuut en na een goede individuele actie de 3-0 van Stef Roelofs wat de complete dug-out van TVC ’28 deed opveren. Dat bood hem zoveel inspiratie dat hij in de 71e minuut ook zorgde voor de welverdiende eindstand 4-0!

Met deze klinkende overwinning op zak werd in de kantine aan de Grote Moat nog lang nagepraat over de kraker die eigenlijk nooit een kraker werd.

Scoreverloop:
18e minuut 1-0 Tom Koelman