Medio januari loopt de voetbalkoorts hoog op in de Tubbergse nederzettingen aan weerszijden van landstreek de Huyeren. Van oudsher wordt de clash gedomineerd door het niet willen verliezen van de noaber. De eer van de voetbalclub staat op het spel. Daar komt bij dat dit keer de punten in Tubbergen moeten blijven gezien de stand van de ranglijst.

STEVO staat er florissant voor. Met 22 punten staan ze samen met Longa ’30 op een gedeelde 3e plek. Een prestatie van formaat van de mannen van trainer Geert Veldhuis. Voor TVC ’28 is het zaak om te winnen. De mannen van trainer Marcel Waaijer begonnen dit seizoen met 3 overwinningen op rij. Vervolgens werd er 3 keer op rij verloren, kortom erg wisselvallig. Op 2e kerstdag tijdens het Midwinterfutsaltoernooi in sportcentrum De Vlaskoel werd STEVO in de halve finale verslagen na het nemen van penalties. Uiteindelijk wist TVC ’28 dit toernooi te winnen door in de finale MVV ’29 te verslaan. Hopelijk geeft dit de mannen de juiste spirit om op eigen honk de rood-gelen uit Geesteren te verslaan. De aftrap vindt om 14.00u plaats.