De neutrale toeschouwer wint na puntendeling in Tubbergen

Vandaag stond er een affiche op het programma waarbij voetballend vermogen van beide kanten ervan af druipt: TVC ’28 tegen RKHVV. De Tubbergenaren zullen na de blamage van vorige week de ruggen moeten rechten tegen de club uit Huissen. Om 14:00 werd er afgetrapt op Sportpark ‘De Grote Moat’.

Beide ploegen begonnen fel aan de wedstrijd. In de eerste tien minuten leverde dit alleen een schotkansje op van de bezoekers. Na achttien minuten presenteerde TVC het eerste speldenprikje bij de goal van RKHVV nadat Thijs Koopman een corner op een haar na mist. Vlak daarna produceerde nummer 7 Kevin Sissing een schot die hard over het doel van Ruud Hesselink vloog.

Na wat kleine kansen heen en weer was het TVC die na een goede actie van Mart Groothuis de eerste grote kans produceerde. Groothuis passeerde met een dreigende actie zijn man en legde klaar voor Wessel Hofste die hard uithaalde. De keeper bracht redding met een comfortabele duik. Na dit wapenfeit werd het meer een wedstrijd van de duels. RKHVV voetbalde sterk en TVC moest even een pas op de plaats doen, maar dit resulteerde niet in grote doelpogingen van RKHVV. Kort voor rust probeerde nummer 22 Mike Pröpper nog de score te openen met een kopbal, maar deze vloog naast. Al met al een boeiende eerste helft die gelijk op ging, met goed voetbal van beide kanten.

De tweede helft begon net zoals de eerste begon: veel duels en weinig kansen. Met het hoge tempo in het middenveldspel werden er hier en daar kleine momenten van dreiging gecreëerd, met onder andere een schot van Niek Staarink in de handen van de keeper en een geplaatste bal van RKHVV voorlangs de goal.

Maar zoals menig voetbalfan weet: een doelpunt is snel gemaakt. Na (weer) een geblokte doelpoging van Niek Staarink was het Daan Geerts die er als de kippen bij was en de bal achter de keeper in de goal schoof: 1-0 TVC. Dit kan gerust als kantelpunt in de wedstrijd gezien worden, omdat hierna het tempo nóg hoger kwam te liggen en de duels ook nóg feller werden. Na wat kleine kansen heen en weer werd Thijs Koopman door een slimmigheidje uit positie gebracht waardoor nummer 9 Lennart Rekmans kon afmaken en de stand gelijk trok in de 80e minuut: 1-1.

Met het gevoel dat er voor beide teams de volle buit te halen viel werd er hard gevochten om een puntendeling te voorkomen. Nadat de scheids meerdere malen vergat een kaart te trekken bij duels van beide teams ontstond er in de 90e minuut nog een klein opstootje. Na twee (te laat gegeven) gele prenten voor TVC en RKHVV werd de wedstrijd afgesloten en zakten beide teams vermoeid met de gelijke buit op het veld.

Al met al een mooi affiche met een terechte einduitslag. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen koploper Rohda Raalte op het programma. Om 14:00 wordt er afgetrapt op Sportpark Tijenraan.