Paaszaterdag stond de streekderby tussen TVC’28 en Stevo op het programma. TVC had, door de twee overwinningen in de laatste drie wedstrijden, de laatste plaats verlaten en moest de derby winnen om op koers te blijven voor klassebehoud. Doordat Stevo uit de laatste vijf duels slechts één punt vergaarde, was het van een zeer verdienstelijke plaats in de middenmoot afgezakt tot in de gevarenzone. Zie daar de belangen voor beide clubs bij deze onvervalste derby in de eerste klasse. De dag voor de wedstrijd werd brutaal en uitdagend in Tubbergen het geel-rood en in Geesteren het blauw-wit getoond. Hiermee is aangegeven dat de clash tussen de clubs uit de buurdorpen leefde onder de aanhang van beide clubs. Dit mocht ook blijken tijdens de wedstrijd: naar schatting 1800 toeschouwers bezochten de wedstrijd. Er was veel sfeer rond deze wedstrijd, met vuurwerk en, ondanks de sportieve rivaliteit, veel gezelligheid. De ontmoeting op Sportpark De Grote Moat in Tubbergen eindigde in een 1-0 overwinning voor TVC’28.
Een derby is vaak een wedstrijd op zich. Veel toeschouwers, veel spanning, veel strijdlust en vaak geen goed voetbal. TVC’28-Stevo was wat dat betreft geen uitzondering. Na het beginsignaal van scheidsrechter Weghorst kwam Stevo iets feller uit de startblokken, maar geleidelijk kreeg TVC’28 grip op de wedstrijd en creëerde het enkele kleine kansjes. Zo schoot Mauro Plegt na een goede lange crossbal van Jeffrey Huizinga op de vuisten van Stevo doelman Roy Kreuwel en werd ook een schot van Carlo Stroot goed verwerkt door de Stevo keeper. Stevo probeerde met lange ballen onder de druk uit te komen maar de defensie van TVC’28 stond goed en voorkwam dat Stevo gevaarlijk kon worden. Na ruim een half uur spelen leek TVC’28 op 1-0 te komen; Jeffrey Huizinga ontfutselde de bal van middenvelder Marc Voshaar en omspeelde de doelman van Stevo. Toch werd het doelpunt afgekeurd: de uittrap van de doelman vond plaats op de verkeerde plek, aldus de leidsman op advies van zijn assistent. De ruststand was dan ook 0-0.
In de tweede helft daalde het niveau, maar de spanning vergoedde veel. Stevo kreeg een aantal goede scoringskansen: eerst kon Stevo spits Tim Letteboer zo maar alleen op TVC doelman Ruud Hesselink af gaan, maar met een prachtige tackle maakte Mick Schlepper deze kans onschadelijk. Kort daarna lobte diezelfde Tim Letteboer de bal over de keeper op het dak van het doel, terwijl kort daarvoor in een scrimmage voor het doel van TVC’28 de bal de lat raakte. Hier kwam TVC’28 goed weg. TVC’28 kon slechts plaagstootjes uitdelen zonder écht gevaarlijk te worden. Vijf minuten voor tijd werd het alsnog 1-0: een indraaiende corner van Mauro Plegt werd licht aangeraakt door de onfortuinlijke Stevo verdediger Ingmar Reinerink en de bal verdween in het doel. Een slotoffensief van Stevo leverde niets op en zo werd TVC’28 de gelukkige winnaar van deze derby, waarbij beide teams niet hun niveau haalden. Met deze overwinning houdt TVC’28 de kansen voor klassebehoud in eigen hand, maar zal het, net als Stevo, in de resterende wedstrijden nog vol aan de bak moeten. TVC’28 speelt de volgende wedstrijd op 23 april uit tegen het hooggeplaatste Quick 1888 uit Nijmegen.