TVC 1 wist afgelopen zaterdagavond niet te winnen van 4e klasser Borne 1. Al na 17 minuten stond er een 0-2 stand op het scorebord. Sjoerd Oosterik wist de aansluitingstreffer te noteren echter viel vlak voor rust de 1-3. Na rust maakt Joren Bosch het weer spannend door de 2-3 te maken. Ver in de blessuretijd krijgt TVC 1 nog een penalty maar Jeffrey Huizinga mist. Hierdoor bekert Borne 1 verder en kan TVC 1 zich focussen op de competitie.  Aanstaande zondag reist TVC 1 af naar Haaksbergen voor de wedstrijd tegen Bon Boys 1. Op Sportpark De Greune wordt er om 14.00u afgetrapt.

Tegelijk met TVC 1 speelde het tweede een thuiswedstrijd voor de beker. Op het ‘oude’ kunstgrasveld zorgde een gelijk opgaand duel tegen Bon Boys 2 voor een 0-0 ruststand. In de tweede helft werd TVC 2 een penalty onthouden en vergat het de kansen te benutten. Uit een vrije trap kwam Bon Boys 2 wel op voorsprong en even later viel ook de 0-2. Dit was tevens de eindstand. Aanstaande zondag speelt het tweede om 11.00 uur bij Rohda Raalte 2.

TVC 3 verliest op wilskracht van RSC 2

TVC 3 begon goed aam de wedstrijd en liet de bal snel rond gaan. Het veelvuldige balbezit leidde niet tot kansen waardoor RSC in de uitbraak een aantal mogelijkheden kreeg. In de 30e minuut was het eindelijk raak voor TVC 3. Met een bekeken bal zette Tom Andringa Wiebe Penterman voor de keeper en Wiebe rondde dit beheerst af. 0-1 en tevens de ruststand.

Na rust was er bij TVC 3 geen beleving waardoor RSC 2 veel beter in de wedstrijd kwam en een paar goede kansen kreeg. In de 55e minuut kwam RSC 2 via een corner op gelijke hoogte. TVC 3 kon zich niet herpakken en liep continue achter de feiten aan. RSC 2 kwam in de 65e minuut na slap uitverdedigen op een 2-1 voorsprong. Vlak daarna maakte Stef Oosterik op aangeven van wederom Tom Andringa de lang verwachte 2-2. TVC 3 heeft hier niet lang van mogen genieten, RSC 2 loerde op de counter en noteerde hierdoor de 3-2 en 4-2. Door 1 op 1 te gaan spelen probeerde TVC 3 er nog wat uit te halen maar de bal viel telkens net niet goed. Wietze Potijk noteerde vlak voor tijd met een volley nog de aansluitingstreffer. De 4-3 was tevens de eindstand. Volgende week moet TVC 3 op de Grote Moat op zoek naar eerherstel tegen SDC 3.