Zaterdag 1 april speelde TVC JO13-1 de topper uit bij DETO in Vriezenveen. Bij winst kon TVC voor het eerst sinds eind september de koppositie weer overnemen van DETO. Met veel publiek uit Tubbergen op de tribune begon de wedstrijd gelijkopgaand. DETO combineerde wat beter, TVC speelde wat directer maar grote kansen kwamen er nog niet. Hoe anders was dat in de tweede helft. TVC zette vol druk op de tegenstander en het geloof in een goed resultaat spatte van de Tubbergse jongens af. Er werd voor iedere meter gestreden wat tot de ene na de andere mooie aanval leidde. Na twee geweldige goals van Thijs Koopman en Sem Weghorst kon TVC juichend de kleedkamer opzoeken. Het wordt nog vier wedstrijden erg spannend, maar TVC blijft door de belangrijke winst op DETO alles in eigen hand houden.