De datum 13 mei 2017 staat nog net niet getatoeëerd op de kuit, maar het is een dag geworden om nooit te vergeten. Het is de dag dat de jongens van JO13-1 (D1) het kampioenschap binnen wist te slepen na een mooie overwinning op MVV ’29 JO13-1. De kampioensvlag kon worden gehesen en de champagneflessen worden ontkurkt!

Inhaalrace

De rangen en standen spreken voor zich. Van de 22 wedstrijden werden er maar liefst 17 gewonnen, 3 gelijk gespeeld en slechts 2 verloren. Maar zo simpel als het lijkt, dat was het niet. In de winterstop stond het team op een tweede plek met een achterstand van 7 punten. De titel was ver weg op dat moment. Na de winterstop wonnen wij onze wedstrijden steeds overtuigender, terwijl de gedoodverfde titelfavoriet DETO punten bleef verspelen. Stilletjes werd het geloof in een kampioenschap groter en groter. In een onderling gevecht werd DETO overtuigend verslagen en de koppositie overgenomen. De voorsprong van 4 punten werd niet meer weggegeven. Vorige week werd het kampioensfeest nog een week uitgesteld na een gelijkspel tegen DOS ’37, maar tegen MVV was het raak: TVC JO13-1 MEEDOGENLOOS KAMPIOEN!

Plezier

Winnen is leuk, maar samen plezier hebben is belangrijker. En dat heeft deze groep! Elke week staan deze jongens met veel plezier, maar bloedfanatiek op het veld om beter te willen worden. Elke zaterdag samen de wedstrijden willen winnen. Met die instelling was elke training en wedstrijd een feestje en konden altijd de duimpjes omhoog, met als resultaat uiteindelijk het kampioenschap!

Kampioen!

Het kampioenschap werd groots gevierd. De aanvoerders Sem en Jochem ontvingen de kampioensschaal, waarbij fakkels en muziek zorgden voor Europacup-achtige sferen. Met een rondrit in oldtimers (bedankt families Lesscher en Hoek!) werd Tubbergen duidelijk gemaakt wie kampioen is geworden! Wij bedanken Thea Kokhuis van JOKO Totaalcleaning als sponsor en alle trouwe supporters bij thuis- en uitwedstrijden!