In een wedstrijd waar beide ploegen niet of nauwelijks durfden te voetballen was het TVC 1 dat op een 0-1 voorsprong kwam. Uit het niets kwam TVC 1, via Stef Roelofs en Joren Bosch, er snel uit. Laatstgenoemde zag zijn inzet tegen de hand van de verdediger komen en de scheidsrechter wees naar de stip, penalty. Jeffrey Huizinga wist wel raad met dit buitenkansje, 0-1.  Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft was het Orion 1 dat de wedstrijd steeds meer dicteerde. Dit resulteerde in enkele grote kansen. Enkele kleine speldenprikken van TVC 1 leverden weinig op. Een kwartier voor tijd kwam Orion 1 op een verdiende gelijke stand. Een kopbal van de linksbuiten was onhoudbaar voor doelman Ruud Hesselink. Niet veel later, zoals zo vaak dit seizoen, kwam TVC 1 op achterstand. Drie minuten voor tijd was het Orion 1 dat, met een slim genomen vrije bal, op voorsprong kwam. TVC 1 probeerde nog met man en macht een gelijkspel uit het vuur te halen, maar dit mocht niet baten. Eindstand 1-2.

Volgende week komt Germania 1 op bezoek in Tubbergen. Wil TVC 1 voor de 6e maal op rij acteren op 1e klasse niveau dan zal er gewonnen moeten worden. Zo niet, dan lonkt de 2e klasse.

TVC 2 laat zege glippen bij Orion 2

Al binnen tien minuten kwam TVC 2 op voorsprong. Na een fraaie aanval krulde Tim Waaijer de bal in de hoek, 0-1. Het veldspel van Orion 2 was daarna beter verzorg, maar toch echte kansen leidde dit niet. TVC 2 kwam meerdere malen in scoringspositie, maar vergat de trekker over te halen. Dit maakte het extra zuur dat keeper Daaf Dijkkamp zich in de slotfase de bal liet ontfutselen waardoor een Nijmeegse aanvaller eenvoudig kon scoren. Waar een Tubbergse overwinning bijna een feit was, eindigde het duel in een misschien wel terecht gelijkspel. Volgende week speelt TVC 2 om 11.15 uur in Tubbergen tegen Longa 2 uit Lichtenvoorde.

TVC 3 nog volop in de race om het kampioenschap

TVC 3 was afgelopen weekend vrij. KOSC 2 wist wel te winnen van NEO 3. In Borne werd het 1-7. Hierdoor is KOSC 2 de koploper met 2 punten voorsprong op TVC 3. Op 2 april is de confrontatie tussen TVC 3 en KOSC 2 in Tubbergen, maar eerst zal TVC 3 de punten volgende week moeten pakken in Albergen om alles in eigen hand te houden. Om 11.00u wordt er op Sportpark ’t Loarkamp afgetrapt tegen De Tukkers 3.