Vanmiddag stond de beslissingswedstrijd voor lijfsbehoud in de 1e klasse op de rol in Harbrinkhoek. MVV’29 was gastheer voor de wedstrijd van het jaar: STEVO – TVC’28. De mannen van trainer Eric Lippold wisten wat ze moesten doen, namelijk winnen vanmiddag. Het eerste kwartier gebeurde er niet veel. Beide teams hadden een schietkans uit de tweede lijn. Kort daarop schoot Thomas Steggink van STEVO op de paal vanuit buitenspelpositie. In de 26e minuut kreeg TVC’28 een 100% kans. Niek Staarink had de kans om te schieten op goal maar legde af op Okke Schepers die er beter voor stond. Helaas voor TVC”28 raakte Okke de bal totaal verkeerd en rondde dus niet doeltreffend af. Vlak voor rust was het Niels Wigger die een 100% kans miste. Daardoor bleef de ruststand 0-0.

TVC’28 kwam slecht uit de kleedkamer. STEVO schoot 2x op de paal via Ruben Bekhuis en even later via Niels Wigger. Het wachten was op een doelpunt aan STEVO kant en in de 76e minuut viel de goal uiteindelijk. Er ging echter wel een vermeende handsbal aan vooraf, maar de goed leidende scheidsrechter Laarhuis uit Delden en zijn assistent-scheidsrechter lieten doorspelen zodat Niels Wigger de bal over doelman Ruud Hesselink doeltreffend kon afwerken. In de 82e minuut was het wederom raak voor STEVO. Een goed genomen vrije bal van Marc Voshaar belandde op het hoofd van Niels Wigger en liet doelman Ruud Hesselink wederom kansloos. Vlak voor tijd werd het nog 3-0 door Erik Sonder met het hoofd. Kortom TVC’28 kan de wonden likken en zich voor volgend seizoen focussen op de 2e klasse.