Promotie naar de 3e klasse in 2008
Net als in de jaren ’80 beschikte TVC’28 weer over een talentvol team in de jeugdafdeling. Het team werd jaren achtereen binnen de jeugd kampioen en stuwde het niveau van de jeugdafdeling tot ongekend niveau. In het seizoen 2006/2007 speelde A1 in de 2e divisie, B1 eveneens in de 2e divisie en C1 in de 3e divisie. Ook nu werd er door de beleidsmakers voor gekozen een drastische verjonging door te voeren. Net als ruim 20 jaar geleden werden ook nu veel jeugdspelers toegevoegd aan de 1 e selectie. Het eerste jaar in de hoofdmacht eindigde in de subtop en seizoen erop was het raak. In de laatste wedstrijd van het seizoen 2007/2008 werd het felbegeerde kampioenschap binnengehaald. Met het kleinst mogelijk verschil, 1-0, werd thuis van EMMS gewonnen. In hetzelfde weekend wisten naast het 1e ook het 2e elftal en de dames de titel in de wacht te slepen. Het tweede elftal promoveerde naar de reserve 1e klasse van de KNVB, een niveau waarop de vereniging nog niet eerder was uitgekomen met het reserveteam.

De groei van de vereniging
In de afgelopen decennia maakte de vereniging een ongekende groei door. Het ledental steeg tot circa 760, waarvan een kleine 400 jeugdspelers. De vereniging komt met ongeveer 45 teams in competitieverband uit, te weten 11 seniorenteams, 1 damesteam en een meisjes A, 10 juniorenteams en ruim 20 pupillenteams. Daarnaast traint wekelijks een flinke groep mini’s, vijfjarigen die nog niet in competitieverband spelen. Door het gerichte jeugdbeleid zijn de prestaties van de jeugdteams van hoog niveau. Jaarlijks worden tal van kampioenschappen gevierd door vooral jeugdteams. Door het relatief hoge niveau waarop de jeugdteams spelen, alle prestatieteams spelen op hoofdklasse of divisieniveau, staat de jeugdopleiding van TVC’28 in Twente hoog aangeschreven. Een van de zaken die daarbij op valt, is dat vooral kaderleden die jeugdtrainer, leider of scheidsrechter zijn, relatief jong zijn.

De renovatie van het sportcomplex
Ook wat betreft accommodatie heeft de vereniging de afgelopen tien jaar en enorme stap voorwaarts gedaan. Het complex “De Grote Moat” ligt er voortreffelijk bij. Het telt liefst 12 geheel gerenoveerde kleedkamers, een uitstekende verzorgingsruimte, een gezellige kantine die plaats biedt aan 150 mensen, een prachtig jeugdhonk en drie vergaderruimtes. Een belangrijke ontwikkeling is de aanleg van een groot kunstgras trainings- annex wedstrijdveld, inclusief trainingshoek voor de keepers en een voetvolleyveld, alsmede een miniveld van 32 x 52 meter, waarvan vooral de jongste jeugd naar hartelust gebruik van maakt.

Het internationaal jeugdtoernooi
In de afgelopen jaren timmerde de vereniging ook aan de weg door de organisatie van een sterk bezet internationaal toernooi door D2 elftallen met deelname van onder meer FC Twente/ Heracles, FC Groningen, FC Utrecht, NEC, Willem II, Feijenoord, Hertha BSC, Bayer Leverkusen, Fc Randers uit Denemarken en KV Mechelen uit België.

Sponsoring
De sponsoring heeft ook een grote vlucht genomen. Talloze reclameborden zijn rondom de velden te zien. De sponsorclub bestaat naast hoofdsponsor Bouwgroep Huiskes uit 17 stersponsoren en 36 cosponsoren. Jaarlijks worden verschillende activiteiten voor deze groep sponsoren georganiseerd. In totaal zijn er ongeveer 250 bedrijven uit Tubbergen en wijde omgeving die de vereniging een financieel warm hart toedragen. Vooral door deze inkomsten is de verenging in staat geweest om van “De Grote Moat”een prachtig complex te maken.